Égi motorosok

2015-ben az ősz utolsó csókját kihasználva keltünk útra, hogy megtapasztaljuk, amit előtte még soha. A Budakeszi Farkashegyi repülőtér, mint ha csak ránk várt volna; felszálló ködfoszlányaitól fokozatosan megszabadulva tette szabaddá előttünk az eget.

NIMBUS Repülőklub Apollo típusú motoros sárkánya legelső látásra szinte aranyosnak mondható, ám amikor Pamacs (Tóth Ferenc) elkezdte bejáratni mindannyian ámulatba estünk. A motor zaja és rotáló propeller ereje elképesztő lázba hozott. Hiába a tériszony, tudtam, hogy ezt nem hagyhatom ki. Életem legjobb döntése volt. Egy olyan élményben volt részem, melyet szavakkal alig lehet leírni.

Elsőként vállalkoztam a kalandra. Hajam gondos összefogása után már pattanhattam is a nyeregbe Attila mögé, akitől ezt a fantasztikus lehetőséget kaptuk. A felszállás pillanataiban még izgatottan markoltam a kapaszkodót, pár másodperc múlva már a közelében sem voltunk a talajnak.

Aki ült már valaha motorkerékpáron annak könnyebb elképzelni az érzést. Leírhatatlan élmény amikor semmi nem veszi körül a tested csak a friss levegő. Szinte egyé válsz a széllel és a napsugarakkal. Képzeljük el mindezt a talaj felet pár száz méterrel. Egy végtelenített makett, apró házakkal, utakkal, tarka szántóföldekkel és misztikus ködbe burkolózott hegycsúcsokkal. A szívem a torkomban dobogott minden egyes percben az ámulattól. Soha többé nem akartam lejönni onnan. Ha azok lettek volna életem utolsó percei, akkor teljes lelki békével keltem volna át a túlvilágra. Minden földi probléma megszűnt létezni és nem volt más csak én, a végtelen és az Apollo. Valami ilyesmi érzés lehet madárnak lenni.

 

Hamarosan itt a tavasz. A testi és lelki megújulást mindenki bátran kezdheti egy élményrepüléssel! Akár egy meglepetés ajándékról, akar egy furfangos lánykérésről legyen is szó; garantáltan örök emlék marad.

A NIMBUSZ Repülőklub megbízható és szakképzett pilótáira bármikor rábíznám az életem egy következő repülés alkalmával is. Életem legfantasztikusabb élményét köszönhetem nekik!